Robbie Williams, The Heavy Entertainment Show

Robbie Williams

Předkapela: Erasure

Praha, Letiště Letňany, 19.8.2017

Není to tak dlouho, co bývalý člen boybandu Take That Robbie Williams vystupoval v Praze, ovšem ne pro každého. Loni předvedl privátní vystoupení na soukromé ruské oslavě a pro obyčejné smrtelníky se v Praze objevil po třech letech.
Po celou jeho aktuální koncertní šňůru ho provází britské synthpopové legendy Erasure, kteří své první album Wonderland natočili v době, kdy Robbie ještě tahal kačera. Musím říct (a reakce okolí mi to potvrzovaly), že diváci dostali v podstatě dvojkoncert. Málokdy se stane, aby se během vystoupení předskokanů obecenstvo nudilo, ostatně, zakládající člen Depeche Mode Vince Clarke a zpěvák Andy Bell představili z aktuálního alba World Be Gone pouze úvodní singl Love You To the Sky, jinak sázeli na osvědčené kusy své třicetileté kariéry. Od úvodní Victim of Love, přes Blue Savannah, Sometimes, Oh L´amour a samozřejmě největší hit Love to Hate You. Tahle skladba pomyslně hudebně spojuje Erasure s hlavní hvězdou večera – stejně, jako Supreme Robbieho Williamse využívá notoricky známý sample ze skladby „I Will Survive“ zpěvačky Glorie Gaynor. Andy Bell má pořád na to, aby vyzpíval výšky, bohužel mu dochází dech. Myšleno doslova. Z pozlacených gay ikon osmdesátých a devadesátých let se stali postarší pánové a ne každý má vitalitu a houževnatost Micka Jaggera. Ke konci setu už viditelně unavený Andy odpískal i ty zmiňované výšky a nástup před refrénem v Chains of Love už nasadil o oktávu níž.
Rozhodně to ale neberte tak, že Erasure kritizuju, naopak. V České republice hráli popáté, z toho čtyřikrát v rámci dechberoucí show a v Letňanech byli v roli předkapely, kterou splnili na výbornou. Bez nudy, s náloží hitů a sem tam nějakým fórkem (historka s mobilem v chemickém záchodě) rozehřáli diváky a připravili je na hlavní program tak, že nikdo neměl potřebu koukat na hodinky.
Půlhodinka na přestavbu pódia od osmi do půl deváté byla vyplněna kromě obligátních reprodukovaných skladeb i projekcí dělníků na plošině, kteří gigantické obrysy Robbieho po stranách „vyplňovali barvou“. Skvělý nápad na ukrácení chvíle při čekání na hlavní hvězdu, ale co si budeme povídat – nápadů bylo toho večera tolik, že nemá smysl vypíchnout jeden jediný.
V půl deváté koncert otevřela ouvertura ze tří přednatočených částí – rapová Eatin' Pussy/Kickin' Ass, přivítání diváků zvučným moderátorem a sebeshazujícím/oslavným (račte si vybrat) chórem God Bless Our Robbie na notoricky známé hudební ztělesnění amerického patosu Land of Hope and Glory.
Williams se zjevil zády k publiku v prošívané bundě s kapucí, kterou shodil, otočil se do publika a usmál se tak neskutečně nakažlivě, že jste se prostě museli culit s ním. A rozhodl se, že slova své písně Let Me Entertain You bude brát sakra vážně. Světla, pódiová prezentace, ohňostroje, děla s konfetami, polonahé tanečnice, bombastická světla, mluvené vtípky...to všechno bylo! V tak rychlém sledu, až jste měli pocit, že se díváte na novou bondovku. Pokaždé, když jsem si říkal, že už mě nemůže nic překvapit, Robbie, ten starý lišák, ukázal, jak šeredně jsem se mýlil.
Během vteřiny dokázal měnit smích v patos a obráceně. Utahovat si z mateřských Take That a vzápětí, po vyznání z obdivu k George Michaelovi („natáčeli jsme tenkrát s Take That v Německu zase další sračkovité album a tehdy jsem ho zaslechl a říkal jsem si: chci být jako on! Nemyslím gay, prostě takový umělec!“) vystřihnout jeho Freedom ´90 a gradovat koncert do naprostého vrcholu, aby v půlce diváky zklidnil i rozesmál společně zpívanými útržky z legendárních hitů sedmdesátých až devadesátých let.
Jakmile odehrál Millenium, pozval ze zákulisí na pódium manželku Aydu Field, se kterou odzpíval duet Somethin´ Stupid za nadšeného aplausu dojatého publika na scéně, které vévodily růže. Kýč jak bič, ale bavíme se tady o zábavě, ano? Lidi nepřišli na Brahmsovy symfonie, ale tančit, smát se, slzet, objímat. A aby toho dojetí nebylo málo, po rapové Rudebox a původně s Kylie Minogue nazpívanou Kids (zde nahrazena sboristkou) uvedl Robbie na pódium svého tatínka, baviče a zpěváka Pete Conwaye, se kterým si zazpíval song Neila Diamonda Sweet Caroline. Pořád nemáte romantiky dost? Inu, dobrá.
Po finále v podobě Feel a rock DJ došlo na přídavky. Před tím druhým si Robbie pozval na pódium pár, který vyhrál setkání s ním a tuto příležitost využil chlapec k pokleknutí a žádost o ruku. Dojemné to bylo jako Kolja ve vaně, slzely i Němky vedle mě a i ten Robbie byl trochu naměkko a když šťastnému páru zazpíval She´s the One, měl trochu zarudlé oči a pár dívek v mém okolí brečelo jak Vladko Dobrovodský na záchodě. Show uzavřela překrásná Angels a když téměř všichni hudebníci z pódia odešli, zeptal se Williams, jestli chceme ještě jednu. Po nadšeném souhlasu spustil sám, jen s klavírem, My Way.
„Naplánoval jsem na své cestě opatrně každý krok. A kdyby jen to, mnohem víc – udělal jsem to po svém.“
A udělal to výtečně.

Erasure setlist:

Victim of Love
Drama!
Love You to the Sky
Oh L'Amour
Chorus
Blue Savannah
Love to Hate You
Sometimes
Stop!
Chains of Love
A Little Respect

Robbie Williams setlist:

Úvod:
Eatin' Pussy/Kickin' Ass
I Will Talk and Hollywood Will Listen (Overture)
God Bless Our Robbie (na nápěv Land of Hope and Glory)

The Heavy Entertainment Show
Let Me Entertain You
Monsoon (s citací YMCA od Village People)
Party Like a Russian
Minnie the Moocher (Cab Calloway and His Orchestra cover)
Freedom 90 (George Michael cover)
Love My Life
Livin' on a Prayer / Rehab / Take On Me / The Best / Kiss / U Can't Touch This / Don't You Want Me / Stayin' Alive / Candy / Here Comes the Hotstepper / You're the One That I Want / Back for Good (a capella zpívané medley s diváky)
Come Undone / Never Forget
Millennium
Somethin' Stupid (Carson and Gaile cover, s manželkou Aydou Field)
Rudebox
Kids
Sweet Caroline (Neil Diamond cover, s otcem Pete Conwayem)
Feel
rock DJ

Přídavek:

Seven Nation Army (The White Stripes cover) (pouze první sloka a refrén)
She's the One (World Party cover)
Angels
My Way (Claude François cover)

Styl hudby: 

Přidat komentář